Nasi met bloemkool rijst

Vind jij het ook zo lastig om voldoende groente (200 g) binnen te krijgen? Dan is dit een handig recept voor jou. In plaats van gewone rijst, maak je rijst van bloemkool. Heel eenvoudig en lekker. En je hebt weer eens wat anders als rijst. Goed voor de variatie. Als we iets weten over gezond eten is dat je moet variëren.

Benodigdheden;

  • 1 zak (400 g) nasi-bami groente   
  • 1 bloemkool
  • 1 Kipfilet per persoon
  • 1 ei geklutst
  • Olijfolie 1 EL
  • Ketjap manis 2 EL
  • Sambal

Bereiding;

Was de bloemkool en hak hem in stukken. Doe de bloemkool in een blender en maal hem fijn.

Geen blender? Hak de bloemkool fijn met een mes.

Snijd de kipfilet in stukken en bak deze 5 minuten in een wok met de olijfolie.

Doe de Nasi groente in de wok en bak deze samen met de kip 4 minuten mee.

Ondertussen breek je het ei doormidden en klutst je het fijn.

Schuif de kip en groente mengsel wat aan de kant en bak het ei tot het begint te stollen.

Roer het door elkaar. Doe de bloemkool rijst en de ketjap manis erbij. Roer de kip, nasi-groente, ei door elkaar.

Laat het 1 minuut op laag vuur staan en dan is het klaar om te serveren.

 

Hou je van pittig? Doe er dan een lepeltje Sambal bij. Sambal Badjak is mijn favoriet.

Smakelijk eten!

 

Rutger Jan Oost

Vitaliteitstherapeut & Personal Trainer Sittard

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *